Μετά από 10 χρόνια, που το επίσημο ελληνικό κράτος έκλεισε την Ολυμπιακή Αεροπορία, οφείλουμε να μιλήσουμε για τις επιπτώσεις στην κοινωνία και στην οικονομία της χώρας μας.
Το ημερολόγιο έδειχνε 29 Σεπτεμβρίου 2009 (παγκόσμια ημέρα καρδιάς) και η τότε Κυβέρνηση «αφαιρούσε ένα αγγείο» από την καρδιά των Ελλήνων με τις υπ’ αριθμ. 5714 – 5716/2009 αποφάσεις του Εφετείου Αθηνών και έστειλε στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους. Και δεν έφτανε μόνο αυτό.
Τους κορόιδεψε γιατί δεν κατέβαλε στους απολυμένους συναδέλφους μας τις προβλεπόμενες νόμιμες αποζημιώσεις τους.
Η Ελλάδα σήμερα, χωρίς την Ολυμπιακή Αεροπορία είναι πιο φτωχή και πιο αδύνατη.
Η Ολυμπιακή Αεροπορία, με τη δεσπόζουσα θέση της στον χώρο των αερομεταφορών και για συνεχή 53 έτη, κατέστησε το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας σε κόμβο – σταθμό HUB στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Σήμερα αυτό χάθηκε και τη θέση που είχε η Αθήνα, την πήρε η Κωνσταντινούπολη…
Η Ελλάδα μέσω της Ολυμπιακής Αεροπορίας, κατέκτησε τεχνογνωσία με τεράστιες δυνατότητες, η οποία θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη αν η χώρα μας αποφάσιζε να αναλάβει την κατασκευή τμημάτων αεροσκαφών για τις ανάγκες τόσο της Πολιτικής όσο και της Πολεμικής Αεροπορίας.
Αυτή η τεχνογνωσία, δυστυχώς, χάθηκε για πάντα.
Όλα αυτά συμβαίνουν σε μία περίοδο που η κρίση ήταν εδώ!
Δέκα χρόνια μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η Ελλάδα παραμένει εκτός του παγκόσμιου χάρτη των αερομεταφορών. Ένα brand name που για δεκαετίες ήταν στα 100 πρώτα αναγνωρίσιμα, επέλεξαν να το απαξιώσουν.
Η Ελλάδα, η μοναδική χώρα στην Ευρώπη με 58 αεροδρόμια, σήμερα είναι μία από τις λίγες χώρες της Ευρώπης που δεν έχει Εθνικό Αερομεταφορέα που να συνδέει τη χώρα μας με τις πέντε ηπείρους!!!
Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων σε πολλούς προορισμούς εκτιμούμε πως είναι μονοπωλιακές.
Στο εσωτερικό της χώρας μας, η απουσία της Ολυμπιακής Αεροπορίας έχει αρνητικές επιπτώσεις σε ζητήματα που αφορούν την κοινωνική και οικονομική πολιτική.
Το κόστος για να κλείσουν την Ολυμπιακή Αεροπορία επιβάρυνε τον Έλληνα φορολογούμενο πάνω από 2 δισ. ευρώ έως σήμερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Επίσημα στοιχεία δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν.
Έκλεισαν τα εκπαιδευτικά κέντρα των χειριστών, των τεχνικών και πουλάνε τα simulators ως scrap!!!
Έκλεισαν το Διεθνές Επισκευαστικό Κέντρο Αεροσκαφών που ο Έλληνας φορολογούμενος πλήρωσε 110 εκατ. ευρώ για να φτιαχτεί!!!
Γιατί;;;
Οι επιπτώσεις στον τουρισμό, στην εμπορική πολιτική της χώρας (διακρατικές συμφωνίες), έως σήμερα δεν έχουν μετρηθεί.
Ποιος πληρώνει για όλες τις ιδιαίτερα σημαντικά αρνητικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στη χώρα μας;
Στον αντίποδα, από τα χρήματα που θα εξοικονομούσαν με το κλείσιμο του Εθνικού μας Αερομεταφορέα, είχαμε τα βαρύγδουπα λόγια των πολιτικών της χώρας μας για ανέγερση νέων νοσοκομείων και σχολείων.
Λόγια που παρέμεναν στον αέρα, γιατί στην πραγματικότητα ήταν φρικτά ψέματα.
Στις αρχές του 1956, ο τότε πρωθυπουργός, Κωνσταντίνος Καραμανλής, κάλεσε τους εφοπλιστές, Αριστοτέλη Ωνάση και Σταύρο Νιάρχο, να επενδύσουν στην Ελλάδα, στους τομείς των ναυπηγείων και των αεροπορικών συγκοινωνιών.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, πέραν από τους τομείς των ναυπηγείων, πήρε το ρίσκο, παρέλαβε μερικές ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες που φυτοζωούσαν και ίδρυσε την Ολυμπιακή Αεροπορία.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης πέτυχε να εξελίξει τον Εθνικό Αερομεταφορέα της χώρας μας, ώστε να ανταγωνίζεται κολοσσούς στον χώρο των αερομεταφορών, να πετάει στις πέντε ηπείρους και έτσι να τον καταστήσει ανάμεσα στις 10 καλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου.
Στον αντίποδα, το 1975, το ελληνικό κράτος ανέλαβε την Ολυμπιακή Αεροπορία με σκοπό να παραμείνει στην κορυφή και να πετά στις πέντε ηπείρους…
ΑΦΟΥ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2009… ΤΗΝ ΕΚΛΕΙΣΕ.
Εμείς, οι πρώην εργαζόμενοι αλλά και νυν εργαζόμενοι γενικά στον χώρο των αερομεταφορών πιστεύουμε και αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της αναβίωσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο διάλογος αρχίζει.